37
14:23
26.06.2025

 

Millî Eğitim Müdür Rahmi Güney, eğitim öğretim yılı boyunca uygulanan projelerle buluşturulan öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra kişisel gelişimlerine yönelik de çeşitli kazanımlar elde ettiklerini belirtti.

Millî Eğitim Müdürlüğü Ortaöğretim şubesince 2024-2025 eğitim öğretim yılı boyunca yürütülen akademik ve kültürel projeler sayesinde ilk, orta ve lise düzeyindeki öğrenciler yürütülen birçok proje ve etkinliklerde görev aldı.

Dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, tüm kademelerde uygulanan "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" ile öğrenciler, Türkçenin doğru ve etkili kullanımını öğrenmenin yanı sıra söz varlıklarını zenginleştirme fırsatı buldu. Bu proje kapsamında öğrenciler atasözleri, deyimler, unutulmaya yüz tutmuş kelimeler üzerine çalışmalar yapıldı. Etkinlikler arasında kelime günlüğü tutma, deyim sözlüğü hazırlama, okuma saatleri ve sunumlar gibi çok sayıda çeşitli uygulamalar yer aldı.

Ortaokul ve lise kademelerinde yürütülen "Anadolu Mektebi Yazar Okumaları" projesiyle öğrenciler, Türk edebiyatının seçkin yazarlarının eserleriyle buluşturuldu. Okuma grupları oluşturan öğrenciler, belirlenen yazarların kitaplarını inceleyerek edebi bakış açılarını geliştirdi. Ardından gerçekleştirilen panel ve söyleşilerle hem yazarlara hem de eserlerine dair derinlemesine analizler yapıldı.

Liselerde bilimsel düşünmeyi ve araştırma becerilerini desteklemek amacıyla hayata geçirilen "Liselerde Bilim Uygulamaları Projesi" ile öğrenciler laboratuvar ortamlarında deneyler yapma, proje hazırlama ve bilimsel sunumlar gerçekleştirme imkânı buldu. Özellikle fen liselerinde uygulanan "Oku-Yorum, Yazı-Yorum Projesi", öğrencilerin bilimsel ve edebi metinleri analiz etme, değerlendirme ve eleştirel düşünce becerilerini geliştirme açısından büyük katkı sağladı.

Ayrıca tüm kademelerde kitap okuma alışkanlığını yaygınlaştırmak ve öğrencileri bilgiye erişim konusunda teşvik etmek amacıyla yürütülen "Okulun Kalbi Kütüphaneler Projesi" kapsamında, okul kütüphaneleri aktif bir şekilde kullanıldı. Öğrenciler, yıl boyunca düzenli olarak kütüphanelerde kitap okuyarak çeşitli okuma etkinliklerine katıldı. Kitap tanıtım günleri, yazar buluşmaları, kitap yorumlama yarışmaları gibi faaliyetler kütüphane merkezli bir öğrenme kültürü oluşmasına katkı sağlandı.

Hayata geçirilen projelerle birlikte, öğrenciler sadece ders başarılarını artırmakla kalmadı; aynı zamanda okuma, yazma, analiz, yorumlama, bilimsel düşünme ve toplumsal farkındalık gibi birçok beceri yönünden gelişme imkânı buldu. Elde edilen kazanımlar sayesinde öğrenciler, hem akademik hem de kültürel açıdan donanımlı bireyler olarak yetişme imkanı buldu.

Millî Eğitim Müdürü Rahmi Güney, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, "Bu projeler sayesinde öğrencilerimizin yalnızca ders başarılarına değil, aynı zamanda kişisel gelişimlerine de katkı sağlamayı hedefledik. Eğitim öğretim yılı boyunca zengin içeriklerle sunum yapan, katılımcı olan ve bu konuda büyük gayretleri olan tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ediyorum" dedi.

26-06-202526-06-202526-06-202526-06-202526-06-202526-06-202526-06-202526-06-202526-06-202526-06-202526-06-2025

Yayın Tarihi: 26.06.2025