"Öğrencilerimize kavuşmanın mutluluğunu yaşıyoruz."
2022-2023 eğitim öğretim yılının başlamasının ardından eğitim ortamlarında renkli görüntüler oluşmaya başladı.
Millî Eğitim Müdürü Hayati Telefoncu, Kızılırmak Şehit Volkan Pilavcı Anaokulunda öğrencilerle bir araya gelerek ders etkinliklerine katıldı.
Okul Müdürü Hatice Özdemir'den okuldaki eğitim öğretim faaliyetleri ile ilgili bilgi alan Telefoncu, öğretmenlerle de görüşme yaptı.
Eğitim camiası olarak öğrencilere kavuşmanın mutluluğunu yaşadıklarını aktaran Telefoncu, yeni eğitim süreci ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Telefoncu, yaptığı açıklamada, okullardaki uyum sürecinin başarılı şekilde tamamlandığını, ardından da eğitim öğretime başladıklarını belirterek, uyum süreci sayesinde çocuk, aile ve öğretmen iş birliğinin daha da güçlendirildiğini söyledi.
Telefoncu, velilere yönelik ise okul ortamı, eğitim öğretim faaliyetleri, etkinlikler ve kazanımlar, rehberlik hizmetleri ile daha birçok detaylar hakkında bilgilendirmelerde bulunduklarını belirterek, "Okullarımız aktif olarak eğitim öğretime başladı ve öğrencilerimize kavuştuk. Öğretmen arkadaşlarımız müfredat programı çerçevesinde her ders sürecince öğrencilerimizin eğitimlerini veriyor. Okulların başladığı 12 Eylül'den itibaren her okulumuz cıvıl cıvıl öğrencilerimizin sesleriyle adeta süslendi. Öğrencilerin öğretmenlerine, arkadaşlarına kısacası okullarına kavuşmaları beceri ve eğitimleri açısından büyük önem taşıyor." dedi.
Telefoncu, okul öncesi eğitimin önemine dikkat çekerek, çocukların hareket, bilişsel, sosyal ve duygusal, dil ve öz bakım alanlarında desteklenerek var olan potansiyellerini ortaya çıkarmalarını ve en üst düzeyde geliştirmelerini amaçlayan, programlı ve sistemli bir eğitim süreci olduğunu ve bu süreçten çocukların mahrum bırakılmaması uyarısında bulundu.
Velilerin çocuklarına yönelik tutum ve davranışları konusunda da hatırlatmalarda bulunan Telefoncu, şunları söyledi:
"Çocuklarımıza okuldan söz ederken okulun çocuklar için düzenlenmiş özel bir yer olduğu, orada çocukların hoşuna gidecek etkinliklerin yapıldığı, oyunlar oynandığı, okulun yeni arkadaşlar edinilecek hoş bir yer olduğu vurgulanmalıdır. Çocuğun herhangi bir uyum problemi yaşaması durumunda çocuk, sınıfındaki diğer çocuklarla karşılaştırılmamalı, çocuğun benliğine zarar verecek ifadelerden uzak durulmalıdır. Çocuklar deneyerek öğrenir, yaşıtlarıyla uyum sağlamayı, hata yaparak sonuca ulaşmayı öğrenir, sorgulama yaparak problem çözer ve bireysel öğrenme yöntemlerini tanır. "Okulda sıkıldın mı, korktun mu?" gibi olumsuz ifadeler kullanarak sorular sormayın. Eğitim sürecinde sabırlı olun. Çocuklarınıza kaygılarınızı hissettirmeyin. İyi davranışlarını övün, onu takdir edin. Ona önemli ve değerli olduğunu hissettirin ve sevginizi ifade edin. Çocuğunuzu öğretmen ve okul ile korkutmayın. Çocukların zamanında okula getirilip zamanında alınması önemlidir. Diğer çocuklardan farklı zamanlarda okula getirilip, farklı zamanlarda alınan çocuklarda kaygı düzeyi artabilir. Çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna başladığı ilk günlerde uyum güçlükleri yaşaması beklendik bir durumdur. Bazı çocuklar okula ilk başladıkları dönemde uyum sorunu yaşarken, bazıları önce iyi başlayıp belirli bir süre sonra tepki verebilirler, bazıları ise okula çok kolay uyum sağlarlar. Tüm bunlar doğaldır."
Telefoncu, bundan sonraki süreçte okul idarecileri, öğretmen ve öğrencilerle sık sık bir araya gelerek eğitim öğretimle ilgili durum değerlendirmelerinde bulunacaklarını sözlerine ekledi.