4006 Bilim Fuarı Projelerinde Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğünün Başarısı
4006 Bilim Fuarı Projelerinde
Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Başarısı
GENÇ BİLİM İNSANI YETİŞTİRMENİN İLK ADIMI TÜBİTAK PROJELERİ
2015-2016 döneminde 4006 Bilim Fuarına ilimizden 31 proje desteklenmeye hak kazanmıştır. Toplamda okullarımız 155.000 TL hibe alacaktır.
Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğü, Ar-Ge Birimi Eurodesk Noktası’nın öğretmen ve idareciler için yapmış olduğu bilgilendirme toplantıları meyvesini vermeye başladı. AB projelerindeki başarılarından sonra; okullarımız 2014-2015 yılı içerisinde 19 proje destek görürken bu yıl, 31 proje destek görmeye hak kazanarak büyük bir başarı elde edilmiştir. İç Anadolu bölgesinde hibe sıralamasında üst sıralara gelmiştir.
Okul idareci ve öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.
UYARI: Okullarımız sözleşmelerini zamanında gönderdikten sonra TÜBİTAK’ın tekrar değerlendirmesi ile projelerini başlatabileceklerdir. TÜBİTAK’ın sözleşmesini onayladığı okullar projelerine başlayabilirler.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI AMAÇLARI
“TÜBİTAK Bilim Fuarları”, 5-12. sınıfta okumakta olan öğrencilerin eğitim/öğretim programı çerçevesinde ve kendi ilgi alanları doğrultusunda belirledikleri konular üzerine araştırma yaparak, araştırmalarının sonuçlarını sergileyebilecekleri, öğrenciler ve izleyiciler için eğlenerek öğrenebilecekleri bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır.
TÜBİTAK Bilim Fuarları ile hedeflenen genel amaçlar şunlardır:
• Bilimin ve bilimsel çalışmaların yeni nesiller tarafından benimsenmesinin teşvik edilmesi,
• Bilimin günlük hayatla ilişkilendirilmesi,
• Araştırma tekniklerinin, bilimsel raporlamanın ve bilimsel sunum becerilerinin tabana yayılarak genç bireylere kazandırılması,
• Farklı gelişimsel ve bilişsel seviyedeki her çocuğa bilimsel proje yapma fırsatının sunulması,
• Öğrencilere bilimsel proje yapma ve paylaşma konusunda yeni ortam ve olanakların yaratılması,
• Öğrenciler üzerindeki yarışma baskısının ortadan kaldırılarak bilimin eğlenceli taraflarının ön plana çıkarılması,
• Farklı sosyo-ekonomik seviyedeki bölge okullarının bilimsel projelere eşit katılımının sağlanması,
• Gerçek hayattaki soru ve sorunlara çözüm bulunmasında bilimin ve bilimsel çalışmaların öneminin öğrenciler tarafından uygulayarak/yaşayarak öğrenilmesinin sağlanmasıdır.