KIRIKKALE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DYS (DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ)’NİN OKULLARDA YAYGINLAŞMA ÇALIŞMALARI

DYS (DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ)’NİN OKULLARDA YAYGINLAŞMA ÇALIŞMALARI

Bakanlığımız tarafından merkezi olarak yönetilen ve kullanılan Doküman Yönetim Sisteminin yaygınlaştırma çalışmaları ilgi emirler çerçevesinde yapılmıştır. Bu kapsamda Bakanlığımızın İlgi yazıları gereğince, İlimiz genelinde; türüne bakılmaksızın, tüm resmi okul ve kurumlarımızda 01 Mart 2017 tarihinden itibaren resmi yazışmaların tamamında Doküman Yönetim Sistemi kullanılacaktır. Belirtilen tarih itibari ile tüm resmi okul ve kurumlarımızda bulunan “Gelen Evrak” “Giden Evrak” ve diğer evrak kayıt defterleri; ilgili arşiv yönetmeliğine uygun olarak sonlandırılarak, arşive kaldırılacak ve bu tarihten itibaren aksini bildirir resmi yazı olmadığı sürece sadece Doküman Yönetim Sistemi üzerinden resmi yazışmalar yapılacaktır.

İl genelindeki tüm okul ve kurumlarımızda Doküman Yönetim Sistemine (DYS) geçişte uygulama birliğini sağlayabilmek amacı ile; sisteme erişim esasları, kullanılacak olan Nitelikli Elektronik Sertifikaların (NES) nasıl talep edileceği, kullanım ve yenileme işlemleri, rollerin tanımlanması ve belirlenmesi, kullanımda uyulması gereken usul ve esaslar belirlenmiş olup, Bakanlığımız ve diğer Bakanlıklar, Valilik veya Kaymakamlık Makamlarımızca belirlenmiş aksine bir genelge, yönetmelik, yönerge veya resmi emir olmadığı sürece geçerli olacak, belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde resmi yazışmalar yapılacaktır.

 

 

DYS (DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ)’NİN OKULLARDA YAYGINLAŞMA SÜRECİ

 

e-imza taleplerinin alınması, imzaların temin edilmesi

Okul ve Kurumlarımız sistem üzerinden e-imza başvurularını yapacaklar. İmzalanan başvuru formları İl DYS Yöneticisi Bilal DEMİRCİ´ye teslim edilecek. Gerekli işlemlerin sonunda TUBİTAK tarafından hazırlanacak e-imzalar kullanıcının belirttiği adrese kurye aracılığı ile teslim edilecektir.

Devlet Teşkilatı Veri Tabanında kurum isim ve kodlarının kontrolü, eksik ve hatalı kayıtların düzeltilmesi/düzelttirilmesi

İl DYS Yöneticileri tarafından yapılacaktır.

DYS kurulumlarının yapılması

Okul ve Kurumlarımız https://kirikkale.meb.gov.tr/ adresindeki dys menüsünden kurulum dosyalarını indirip kuracaklardır.

DYS eğitim ortamında kurumların ve personelin eklenmesi ve görevlendirmelerin yapılması

İl/İlçe DYS Yöneticileri tarafından yapılacaktır.

Tarayıcı temin edilmesi (İhtiyaç var ise)

Kurum kendi imkanlarıyla temin edecektir.

DYS kullanıcı eğitimlerinin yapılması

Yazışma yapacak tüm kullanıcılar 24 saatlik “Doküman Yönetim Sistemi Kullanıcı Uygulamalı Eğitim Kursu”na alınacaklardır.

DYS gerçek ortamında kurumların ve personelin eklenmesi ve görevlendirmelerin yapılması

İl DYS Yöneticileri tarafından yapılacaktır.

Kurum ip’lerine ilişkin gerekli düzenlemelerin/değişikliklerin yapılması

İl DYS Yöneticileri tarafından yapılacaktır.

Kurumların DYS erişimine ilişkin ip aralığı düzenlenmesi

İl DYS Yöneticileri tarafından yapılacaktır

Devlet Teşkilatı Veri Tabanına göre DYS kayıtlarının güncellenmesi

İl DYS Yöneticileri tarafından yapılacaktır.

Son kontroller ve eksikliklerin giderilmesi

 

1.Mart itibariyle bütün çalışmaların tamamlanarak İl genelinde tüm resmi okul ve kurumlarda DYS’ye geçişinin gerçekleştirilmesi

 

 

 

Fabrikalar Mah. Ulubatlı Hasan Cad. B Blok No39 71100 Merkez/KIRIKKALE - Valilik Binası 0 (318) 224 61 04 / 224 61 06 / 224 61 07 / 224 61 08 / 222 01 33 / 222 01 44

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.